Svečanim spajanjem posljednjeg konstrukcijskog segmenta večeras je dovršena gradnja drugog vijadukta Limska Draga na zapadnom kraku Istarskog ipsilona. Riječ je o jednom od tehnički najzahtjevnijih objekata na cijeloj trasi, čijim je dovršetkom ostvaren ključan korak prema završetku velikog infrastrukturnog projekta vrijednog više od 200 milijuna eura. Novi vijadukt trebao bi biti pušten u promet tijekom ljeta.
„Ovo je prekretnica projekta“
Generalni direktor BINA-Istre Dario Silić istaknuo je kako je večerašnje spajanje iznimno važan trenutak za cijeli projekt Istarskog ipsilona.
„Spajanje posljednjeg elementa vijadukta Limska Draga velika je prekretnica u realizaciji projekta. Riječ je o objektu koji se ubraja među tehnički najsloženije na cijeloj trasi, s velikim rasponima i stupovima znatnih visina. Ovakvi zahvati potvrđuju našu dugoročnu predanost razvoju moderne i sigurne prometne infrastrukture u Istri“, izjavio je Silić.

Dodao je kako je posebna pažnja posvećena usklađivanju novog vijadukta s postojećim objektom, kako bi se očuvao kontinuitet prostora i vizualna prepoznatljivost područja.
Zahtjevna gradnja u složenim uvjetima
Drugi vijadukt Limska Draga dug je 552 metra i sastoji se od pet raspona – 80, 100, 160, 100 i 80 metara. Najveći raspon od 160 metara između središnjih stupova čini ovaj objekt jednim od konstrukcijski najzahtjevnijih na Istarskom ipsilonu. Posebnu složenost gradnje predstavljaju i stupovi, od kojih najviši doseže čak 125 metara iznad terena.

Vijadukt je građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, koja omogućuje visoku razinu sigurnosti izvođenja te minimalan utjecaj na okoliš. Do kraja godine dovršena je armiranobetonska konstrukcija, a svi segmenti čeličnog gornjeg ustroja uspješno su montirani.
Radovi napreduju planiranom dinamikom
Tehnički direktor BINA-Istre Christian Santalezza naglasio je kako su paralelno s radovima na vijaduktu Limska Draga izvođeni i radovi na mostu Mirna te na kvarnerskoj strani tunela Učka.

„Iza nas je iznimno intenzivna godina u kojoj su se radovi odvijali na više zahtjevnih gradilišta, često uz neprekidno odvijanje prometa. Unatoč složenim uvjetima i kratkim rokovima, svi zahvati napreduju planiranom dinamikom“, rekao je Santalezza. Dodao je kako će se tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana djelomično rasteretiti radnici, nakon čega slijedi nastavak radova ubrzanim tempom.
Hrvatski radnici i tvrtke nositelji projekta
S izvođačke strane, zadovoljstvo uspješno dovršenim spajanjem izrazio je i direktor projekta Luka Dujmović.

„Na izgradnji vijadukta bilo je angažirano oko 150 radnika, a velik dio posla odradile su hrvatske tvrtke i domaći podizvođači. Posebno bih istaknuo doprinos tvrtke Đuro Đaković iz Slavonskog Broda, čija je stručnost vidljiva u kvaliteti izvedenih radova“, istaknuo je Dujmović. Govoreći o rokovima, naglasio je kako se očekuje završetak radova i puštanje vijadukta u promet do ljeta, ako vremenski uvjeti budu povoljni.
Puštanje u promet rasteretit će ljetne gužve
Iz BINA-Istre ističu kako će novi vijadukt značajno povećati sigurnost i protočnost prometa, osobito tijekom ljetnih mjeseci kada se na Istarskom ipsilonu bilježe izraziti prometni vrhunci, s desecima tisuća vozila dnevno. Novi objekt omogućit će bolje prometno povezivanje Istre s Kvarnerom i ostatkom Hrvatske te dodatno rasterećenje postojećih dionica.
Radovi na vijaduktu Limska Draga dio su završne faze projekta Istarskog ipsilona, koja uključuje i izgradnju drugog kolnika mosta Mirna, radove na kvarnerskoj strani tunela Učka te nastavak autoceste prema Rijeci. Završetak svih radova planiran je za prosinac 2026. godine.


























