Prema najnovijim prodajnim pokazateljima tvrtke NOVASOL, Black Friday kampanja ove je godine donijela iznimno snažne rezultate i potvrdila promjenu u ponašanju gostiju na turističkom tržištu. Smještajne jedinice uključene u kampanju ostvarile su čak 200 posto viši WPU – rezervirani tjedni prihod po jedinici – u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Istodobno, podaci upućuju na to da je Hrvatska kao destinacija već sada povećala udio rezervacija za 2026. godinu za pet posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, što jasno pokazuje da gosti sve ranije planiraju buduće odmore.

Tržište se okreće ranijem planiranju

Prema riječima Josipa Stulića, predstavnika NOVASOL-a u Hrvatskoj, ovakvi pomaci nisu česti u turizmu te upućuju na strukturnu promjenu tržišnih navika.

„Black Friday je potvrdio da je tržište spremno za planiranje 2026. godine znatno ranije nego prije. Posebno je važno istaknuti da dio tog rasta sve snažnije nose domaći gosti, osobito izvan glavne sezone“, ističe Stulić.

Dodaje kako se rast interesa domaćih gostiju uklapa u širi trend domaćeg turizma tijekom zime i razdoblja izvan ljetne špice, a to se jasno očituje i u strukturi potražnje za privatnim smještajem tijekom blagdana.

Domaći gosti sve važniji izvan sezone

Prema podacima NOVASOL-a, blagdanski termini i adventski vikendi posljednjih godina dobivaju novu dinamiku. Sve veći broj domaćih gostiju bira kuće za odmor i apartmane, ne samo u gradovima, već i u Istri, na Kvarneru i u Dalmaciji, često za kraće boravke i vikend aranžmane.

„Stabilizacija pred i posezone, uz sve izraženiju ulogu domaćeg tržišta, doprinosi održivijem ritmu turističke godine i većoj predvidljivosti prihoda za vlasnike smještaja“, naglašava Stulić.

Posebno važnim smatra podatak da direktni kanali danas čine više od 50 posto svih rezervacija, što upućuje na zrelost tržišta. Takav model donosi veću sigurnost vlasnicima smještaja, ali i jasniji odnos vrijednosti i povjerenja za goste. U kombinaciji s ranijim rezervacijama, Hrvatska se, prema njegovim riječima, udaljava od nekadašnjih last minute obrazaca i ulazi u fazu dugoročnijeg planiranja sezone.

Prvi pokazatelji za sezonu 2026.

Uz rekordni Black Friday i snažnu blagdansku prodaju, NOVASOL izdvaja nekoliko trendova koji bi mogli obilježiti turističku sezonu 2026. godine. Svibanj i srpanj već sada bilježe snažnu ranu potražnju, dok kolovoz zadržava najvišu razinu interesa.

Primjetan je rast interesa za apartmane, dok se istodobno zadržava stabilna premium potražnja za vilama s bazenom, što upućuje na racionalnije planiranje budžeta gostiju. U porastu su i duži boravci u trajanju od osam do 13 dana, koji donose veću isplativost vlasnicima smještaja i stabilniju operativnu sezonu.

Njemačko tržište pritom pokazuje snažan povratak interesa, uz naglasak na stabilno i odgovorno upravljanje cijenama.Jedan od najzanimljivijih pokazatelja iz kampanje odnosi se na strukturu prihoda: čak 51 posto ukupnog prihoda ostvareno je kroz ponovljene  rezervacije. Taj podatak, navode iz NOVASOL-a, jasno upućuje na stabilnu i zadovoljnu bazu gostiju koji se kontinuirano vraćaju na Jadran, prepoznajući Hrvatsku kao pouzdanu i atraktivnu destinaciju za odmor.

Facebook Komentari