U prekrasnom ambijentu Vinarije Kozlović u Istri večeras je održana 21. dodjela nagrada „Zlatna penkala“, koju je tradicionalno organizirala Hrvatska turistička zajednica, ovog puta u suradnji s Turističkom zajednicom Istarske županije i Turističkom zajednicom grada Novigrad-Cittanova. Riječ je o nagradama koje HTZ dodjeljuje inozemnim urednicima, novinarima, travel blogerima i influencerima za najbolje objave o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji u prošloj godini, a na svečanoj dodjeli sudjelovalo je 28 inozemnih predstavnika medija iz 15 zemalja svijeta.
Pozitivne priče koje oblikuju imidž Hrvatske
„Iznimno sam ponosan što su raznovrsna hrvatska turistička ponuda, gostoljubivost naših ljudi te rad i trud svih dionika iz cjelokupnog turističkog sektora doprinijeli zadržavanju odlične pozicije naše zemlje na turističkoj karti svijeta. Naše su kvalitete prepoznali i inozemni mediji čije pozitivne objave o ljepotama i vrijednostima Hrvatske dosežu do publike diljem svijeta. Oni su vrlo važan pokretač promocije hrvatskog turizma koji i dalje nastojimo snažno razvijati u smjeru održivosti, a upravo je Istra, omiljena turistička regija i ovogodišnji domaćin Zlatne penkale, jedna od predvodnica zelene tranzicije u našoj zemlji, kao i cjelogodišnjeg poslovanja“, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, čestitavši svim nagrađenima te izrazivši uvjerenje da će njihov rad dodatno učvrstiti status Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih destinacija na Mediteranu.

Svečanosti su, uz direktora Staničića i predstavnike Predstavništava HTZ-a, prisustvovali i Monika Udovičić, državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta, Boris Miletić, istarski župan, Anteo Milos, gradonačelnik Novigrada-Cittanova, Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, Vesna Ferenac, direktorica TZ-a Novigrad, kao i brojni uzvanici iz hrvatskog turističkog sektora.
Istra kao predvodnica održivog turizma
„Veliko mi je zadovoljstvo svjedočiti još jednom izdanju nagrade Zlatna penkala, koja već dugi niz godina prepoznaje i nagrađuje izniman doprinos stranih novinara i influencera u promociji hrvatskog turizma na globalnoj razini. Njihove priče, fotografije i objave o Hrvatskoj dopiru do milijuna ljudi diljem svijeta, osnažujući imidž naše zemlje kao autentične, gostoljubive i raznolike destinacije. Upravo zahvaljujući sinergiji sustavnog rada svih aktera u turizmu, medijske vidljivosti i snažne promocije, Hrvatska nastavlja potvrđivati svoju atraktivnost na međunarodnom tržištu. Ovogodišnje domaćinstvo Istre, regije koja snažno promiče principe održivosti i kvalitetnog cjelogodišnjeg turizma, dodatno daje vrijednost ovoj nagradi i pokazuje smjer kojim želimo ići – prema odgovornom, održivom i inovativnom razvoju turizma“, poručila je državna tajnica Monika Udovičić.
Šest Grand prix nagrada za vrhunske objave
Svim prisutnim inozemnim novinarima svečano su uručena posebna priznanja, dok je Grand prix kao najznačajnija nagrada Zlatne penkale dodijeljen u šest kategorija: za najbolju reportažu tiskanog medija, najbolju reportažu online medija, najbolju radijsku reportažu, najbolju televizijsku reportažu, najbolji travel blog i najbolju objavu na društvenim mrežama.

Novinarka Vivian Vassos iz Kanade osvojila je Grand prix za najbolju reportažu tiskanog medija zahvaljujući članku u kojem Kanađane poziva na zadivljujuće putovanje Jadranom koje, osim plovidbe, obuhvaća i upoznavanje bogate povijesne i kulturne baštine Dubrovnika i Splita.
U kategoriji najboljeg internetskog članka Grand prix je pripao Andrewu Eamesu iz Velike Britanije, čiji je tekst o pješčanim plažama hrvatske obale u The Timesu dosegao impresivnih 10 milijuna čitatelja. Autor je posebno istaknuo netaknutu prirodu, kristalno čisto more i ugodan ambijent, prenijevši publici snažan doživljaj hrvatske obale.
Od radija do televizije: Hrvatska u eteru Europe
Francuski novinar Christophe Jicquel osvojio je Grand prix za najbolju radijsku reportažu za epizodu emisije „Le monde à découvrir!“ pod nazivom „Just 2 hours from Paris: Croatia!“, kojom je francuskim slušateljima približio krajolike, bogatu povijest i jedinstvenu kulturu Hrvatske te potaknuo njihovu znatiželju za njezino otkrivanje.
Grand prix za najbolju televizijsku reportažu otišao je u Poljsku. Novinari Piotr Maślak i Piotr Bartosz Gierzyński sa snimateljem Jakubom Czyżewskijem potpisuju emisiju „Tańcząca ze światem – Chorwacja“ (Ples sa svijetom – Hrvatska), u kojoj su istražili Dubrovnik, Split, Konavle, Sinj i druga mjesta, s posebnim naglaskom na gastronomiju i prirodne ljepote.
Digitalni doseg: blogovi i društvene mreže
Adriana Halousková i Matěj Halouska iz Češke osvojili su Grand prix za najbolji travel blog tekstom „12 Best Places to Go in Croatia You Will Never Forget“, u kojem detaljno opisuju prednosti hrvatskih gradova i destinacija, među kojima su i Vis i Zagreb.
Mađarskoj influencerici Luni Joanni Michelle uručen je Grand prix za najbolju objavu na društvenim mrežama. Njezin živahni storytelling o čarima jedrenja u Hrvatskoj kroz Instagram i TikTok približio je korisnicima ljepotu plovidbe Jadranom.
Studijsko putovanje i istarske priče
U okviru ovogodišnjeg programa Zlatne penkale, Hrvatska turistička zajednica s partnerima organizirala je i trodnevno studijsko putovanje. Inozemni novinari, blogeri i influenceri imali su priliku posjetiti slikoviti Grožnjan, razgledati Novigrad, obići vinariju Cattunar, uživati u degustaciji istarskog maslinovog ulja, upoznati dugu tradiciju tartufarstva u središnjoj Istri zahvaljujući obiteljskom poduzeću Karlić Tartufi te u konačnici stvoriti nezaboravne uspomene na svečanoj večeri u Vinariji Kozlović.
Dodjela 21. Zlatne penkale još je jednom potvrdila važnost međunarodnih medija i kreatora sadržaja u promociji Hrvatske te snagu autentičnih priča koje našu zemlju pozicioniraju kao jednu od najatraktivnijih turističkih destinacija Europe i Mediterana.


























