U prve razrede osnovnih škola na području Hrvatske upisano je oko 40.000 prvašića, a što znači i toliko novih svakodnevnih sudionika u prometu. Zato će policija u sklopu strateških aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa poduzimat razne aktivnosti, a sve kako bi djeca u prometu bila sigurnija

Ovogodišnje stanje sigurnosti u prometu karakterizira povećanje broja svih pokazatelja, za što je zaslužan gušći promet, povratak stranih turista i aktualna poboljšana epidemiološka situacija. Podsjetimo da je 2020. godina bila COVID-19 godina značajno manjeg kretanja i ljudi i vozila te smanjenja prometa općenito.

Brojne aktivnosti

Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske već niz godina poduzima brojne preventivno-represivne mjere i provodi aktivnosti, a sve kako bi zaštitili djecu u prometu. Njihovo poznavanje prometnih propisa ima veliku ulogu u povećanju sigurnosti cestovnog prometa, kao i podizanju prometne kulture općenito.

Najpoznatija od svih aktivnosti je akcija „Poštujte naše znakove“. Da je ova akcija pokazala svoju punu opravdanost, govori podatak da se broj smrtno stradale i ozlijeđene djece na hrvatskim prometnicama od 1995. godine do sada znatno smanjio.

Bez obzira na pozitivne pomake, unatrag deset godina, na hrvatskim prometnim površinama smrtno je stradalo 69 djece, a ozlijeđeno je njih 9.481. Što se tiče istarskih prometnica u posljednjih deset godina niti jedno dijete nije smrtno stradalo, a ozlijeđeno je 486 djece. Smanjenje broja najtežih stradavanja, sigurno je za istaknuti, pogotovo kada je riječ o djeci, ali zabrinjava nešto drugo. Naime, struktura smrtno stradale djece prema svojstvu u kojem su sudjelovala u nesrećama, bitno se promijenila. Prije petnaestak godina djeca su najviše stradavala kao pješaci, a danas najviše stradavaju kao putnici u vozilima.

Propisno prevoženje djece

Najgore je da su djeca putnici najčešće u vozilima svojih roditelja ili najbližih osoba, s kojima bi trebala biti i najsigurnija, ali stvarnost je drugačija.

Roditelji djecu nepropisno prevoze na prednjim sjedalima, sjede na stražnjim sjedalima nevezana ili se nalaze u neadekvatnim sjedalicama koja ne zadovoljavaju najosnovnije uvjete sigurnosti. To je problem na koji će se, između ostalog, i dalje usmjeravati preventivno i represivno djelovanje policije.

Tijekom prošle godine na hrvatskim cestama je smrtno stradalo troje djece, dok je ove godine u istom razdoblju, u uvjetima povećanog i gušćeg prometa, smrtno stradalo šestero djece. U Istri prošle godine niti jedno dijete nije poginulo u prometu, no nažalost u prvih osam mjeseci ove godine smrtno je stradalo jedno dijete, dvoje ih je teško ozlijeđeno, a 30 djece je zadobilo lakše ozljede.

Djeca su najčešće stradavala kao putnici u vozilima, što što nažalost govori potvrđuje ranije navedeni zabrinjavajući trend sve većeg broja djece svih uzrasta koja se u vozilima prevoze na neadekvatan način, unatoč današnjem velikom napretku pasivne sigurnosti u automobilima.

Počinje škola

Zbog svega toga, početkom i ove školske godine 2021./2022., u kojoj je u prve razrede osnovnih škola na području Hrvatske upisano oko 40.000 prvašića, dakle novih svakodnevnih sudionika u prometu, u sklopu strateških aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa i temeljem godišnjih planova rada, policija će poduzeti sljedeće aktivnosti:

Više na
https://istarska-policija.gov.hr/vijesti/vijesti/pocinje-skola-oprez-u-prometu/26574

Facebook Komentari