Udruga za razvoj audio vizualne umjetnosti Metamedij iz Pule provodi projekt namijenjen učenicima/ama srednjih škola i studentima/cama – Mladi na mreži – koji nizom različitih programa educira polaznike/ce te ih potiče na kreativno i umjetničko stvaralaštvo. Projekt adresira problem manjka motivacije i navika kod mladih za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim programima, online edukacijskim programima te participativnim projektima koji omogućuju preobrazbu iz pasivnih konzumenata u aktivne stvaratelje, kritičare i komentatore. Ciljevi su povećanje socijalne uključenosti kroz suvremenu kulturu i umjetnost, poticanje participacije, osobnog razvoja i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena putem korištenja novih medija i tehnologija, te unapređenje kreativnih i socijalnih vještina zahvaljujući zanimljivim i prilagođenim kanalima, platformama i formatima.

Natječaj za fotografiju:

U njegovu sklopu u ponedjeljak (7. ožujka) otvoren je prvi u nizu nagradnih natječaja – “Odabir najbolje fotografije – Mladi na mreži” na kojega se mogu prijaviti mladi u dobi od 16 do 25 godina. Broj fotografija koje mogu prijaviti nije ograničen, a natječaj ostaje otvoren do 13. ožujka. Za prijavu je potrebno poslati fotografiju/e i osobne podatke (ime i prezime, adresa, datum rođenja, broj mobitela i kratki životopis) na e-mail adresu mladinamrezi2021@gmail.com. Tri najbolje fotografije odabrat će stručni žiri (Đani Celija i Ivana-Nataša Turković) koji ima dva glasa, dok treći ima publika koja će glasati od 14. do 20. ožujka putem službene Facebook i Instagram stranice udruge Metamedij. Na taj način ćemo angažirati mlade koji će se moći međusobno ocjenjivati i rangirati na društvenim mrežama putem alata koje koriste u svakodnevnoj komunikaciji. Na tim stranicama te na službenoj web stranici Metamedije bit će 21. ožujka objavljena imena pobjednika, koji će biti nagrađeni s tri poklon bona u Svijetu Medija d.o.o. Prvo mjesto dobit će bon od 300 HRK, drugo 200 HRK, a treće 100 HRK. Najbolji radovi pristigli na natječaj bit će naknadno predstavljeni online izložbom. Više informacija moguće je pronaći na www.metamedia.hr.

Potom će biti otvorena još četiri natječaja – za GIF animacije, stickere i emojije, koji će također imati popratnu online izložbu, video spot na TikToku, DJ set i društveno odgovoran digitalni marketing.

Mladi na mreži – radionice i predavanja

Projekt je započeo snimanjem video lekcija/tutoriala za šest online edukacija, odnosno radionica, čiji su sastavni dijelovi online mentorstva usmjerena ka realizaciji praktičnih radova polaznika/ca. Učenici/ce iz Tehničke škole Pula, SŠ „Zvane Črnja“ Rovinj, SŠ Buzet, SŠ „Vladimir Gortan“ Buje i Gimnazije Pula, umjesto koje je potom uključen pulski Sveučilišni preddiplomski studij Kultura i turizam, odabrali su po tri dvodnevne radionice između šest ponuđenih: izrade GIF animacija, stickera i emojija, remikisiranja glazbe u Fruity Loopsu, snimanja i editiranja videa za TikTok (online platforme), digitalnog DJ-inga na PC aplikacijama, fotografije za mobilne uređaje i digitalnog marketinga. Radionice su počele početkom studenog 2021., a trajat će do sredine ožujka 2022. godine.

1. „Digitalni vokabular – osnove izrade GIF animacija, stickera i emojija“ vode i mentoriraju Maja Kolar i Tina Ivezić (Oaza) te Damir Prizmić (Radiona). Ova radionica oblikovanja digitalnog jezika ispituje upotrebu novih tehnologija u svakodnevnoj komunikaciji unutar virtualnih sredina te utjecaj tehnologije na misaone procese, emocionalne sposobnosti i međuljudske odnose na društvenim mrežama i internetu. Analizom vrsta alata za komunikaciju i različitih načina njihova korištenja razvijaju se vještine za komentiranje i komuniciranje slikom, razumijevanje značenja znakova i simbola te njihove različite primjene u različitim medijima.

2. Voditelj i mentor „Remiksiranja glazbe u Fruity Loopsu“ je glazbenik, DJ, glazbeni pedagog i producent Denis Goldin. Na radionici su se polaznici upoznali s radom alata za glazbenu produkciju, softvera Fruity Loops, i naučili kako započeti s glazbenom produkcijom, tj. stvaranjem vlastite pjesme, te kako remiksirati i napraviti obradu neke pjesme.

3. „Snimanje i editiranje videa za TikTok (online platforme)“ TikTokera Darija Marčaca objašnjava kako postati TikToker i kreirati priču. Na radionici polaznici/ce uče osnove izrade TikTok videa, od snimanja do editiranja, te stječu niz specifičnih znanja – od kvalitetnog pozicioniranja videa i gradnje communityja do korištenja različitih efekata i funkcija.

4. „Digitalni DJ-ing – uvod za rad na PC aplikacijama“ glazbenika i glazbenog pedagoga Ivana Šugara približava osnove DJ-inga te upoznaje polaznike/ce s hardverima i softverima za DJ-eve, uči ih miksati te prepoznavati i raditi na DJ opremi i glazbenim žanrovima.

5. „Osnove fotografije za mobilne uređaje“ profesionalnog fotografa Đanija Celije fokusirana je na to kako napraviti kvalitetnu fotografiju koja ima svoju priču. Na radionici se pružaju temeljna znanja iz uvoda u fotografiju i svjetlo, stvaranje priče i implementacije svjetla s pričom.

6. „Uvod u digitalni marketing“ Miška Macolića Tomičića povezuje dvije teme – digitalni marketing i društveno odgovorno poslovanje. Koristeći primjere iz svog života polaznici/ce uče kako povezati društveno odgovorno poslovanje s Instagramom te koja su pravila uspješne objave.

U sklopu projekta snimljene su i tri video lekcije, odnosno predavanja o Gig ekonomiji, Fake newsu te medijskoj pismenosti i medijskim kompetencijama, putem kojih se razvija kritički odnos prema medijima i društvenim mrežama. Obavezna predavanja razvijaju različite medijske pismenosti i kompetencije tako što obrađuju pitanja isprepletenosti naših života s onim provedenim na društvenim mrežama. Na tapetu su teme poput kvalitete naše informiranosti (npr. teorije zavjere), mogućnosti postizanja osobnog uspjeha kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama (npr. influenceri) te načini prikazivanja ideala tijela na društvenim mrežama i stvaranja iskrivljenih predodžbi. Voditelji su doc. dr. sc. Krešimir Krolo i Izv. prof. dr. sc. Željka Tonković.

Video lekcije/tutoriale snimila je MedVid produkcija, a redateljica je bila Katarina Radetić. Kao dio Radnog tima za dramaturgiju videa, ona je s Brakom Škarom ujedno sudjelovala u procesu izrade i razrade sinopsisa. Škara – nastavnik, akademski muzičar i profesor klarineta – savjetovao je predavače/ice po pitanju e-učenja, odnosno prilagodbe sinopsisa u svrhu postizanju željenih učinaka te grupne kohezije.

O projektu:

Projekt “Mladi na mreži” provodi se od lipnja 2021. do lipnja 2022. godine te će u tom vremenskom periodu 200 mladih biti motivirano za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim projektima i educirano za online sadržaje koji ih zanimaju. Osim toga, pružena će im biti sva stručna, tehnička i mentorska podrška za razvoj participativnih umjetničkih projekata.

Vrijednost projekta je 463.988,06 kuna, od čega iznos od 394.389,85 kuna (85%) sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, dok je iznos od 69.598,21 kuna (15 %) sufinanciran iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Više informacija o EU fondovima moguće je pronaći na internetskim stranicama www.strukturnifondovi.hr ili www.esf.hr.

Facebook Komentari