Petak, 20.10.2023. s početkom u 20:00 sati u Dnevnom boravku Rojca skulptor Mrio Devčić predstavlja 20 novih skulptura, od kojih se većina po prvi put predstavlja javnosti.
 
Vraćam se u Pulu izložbom nakon osam godina. Predstavit ću se domaćoj publici s dvadeset skulptura od kojih je većina prvi put ne samo izložena u Puli nego je prvi put uopće predstavljena javnosti. Osim njih, predstaviti ću i nekoliko skulptura koje su bile izložene u Louvre-u, na venecijanskom Bijenalu, firentinskom Bijenalu, Muzeju Amadeo Modigliani…
Raduje me što ću se nakon toliko godina predstaviti recentnim radovima u svom gradu. Nadam se da će publika uživati u njima kao što sam ja uživao radeći ih.
Dobro došli u moj svijet, poručio je Mario.
 

Mario Devčić skulptor je koji je odrastao u Hrvatskoj 1990-ih u vrijeme posljednjih velikih previranja na Balkanu. Formiran u vremenu bez budućnosti, u kojem sutra nije postojalo, svoju je životnu i kreativnu energiju ugradio u skulpture, jedinom bijegu iz zastrašujuće realnosti rata.

Maturirao je 1999. godine na kiparskom odjelu Škole primjenjenih umjetnosti i dizajna Pula. Intenzivno se bavi glazbom, pa tako svira u bendovima Nailed i Skepsis+, a kiparstvu se vraća 2009. godine, kada ga Eros Čakić poziva da mu pomogne u radu na nekoliko skulptura. U radovima koristi mješovite materijale, tzv. mixed media.

Izlagao je u Americi, Australiji, Rusiji, Italiji, Velikoj Britaniji, Portugalu, Austriji, a nekoliko njegovih skulptura postavljeno je u institucijama i javnim prostorima u Puli i na Braču.
Satkane, sazdane, sačinjene od primordijalnih materijala, drva i gline, u kombinaciji s metalom i plastikom, skulpture izražavaju sirove i bazične impulse, strahove i želje.

Kreirane u tehnici kombiniranih medija, Devčićeve skulpture podsjećaju nas na to da je život sačinjen od mnogo iskustava i osjećaja koji stvaraju cjelovito i univerzalno, a istovremeno fragmentarno i individualno iskustvo. Moderni materijali opisuju
modernog čovjeka koji je u svojoj biti (nažalost?) ostao nepromijenjen od samih početaka. Otvorena usta figure u gotovo svakom radu predstavljaju glad, no ne onu fizičku, već svojevrsnu glad duše, tjeskobu koja troši i uništava njenu humanost, kao i humanost svih drugih ljudi. Iako se na prvi pogled čine tmurne i pesimistične, u skulpture je ugrađen moment optimizma obzirom da autoru proces njihova stvaranja znači zacijeljenje duše.

Više o radovima Maria Devčića možete pronaći na sljedećim poveznicama
https://mariodevcic.wixsite.com/website/sculptures
https://www.instagram.com/zlocudan/?hl=en

Facebook Komentari