Usvajanjem amandmana istarskog europarlamentarnog zastupnika Valtera Flega na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta stvoreni su preduvjeti za rekonstrukciju istarske željezničke infrastrukture te spajanja Istarskog ipsilona sa slovenskim i talijanskim autocestama.
Kako je Flego za Radio Maestral potvrdio prošlo je svih njegovih sedam amandmana kojima se između ostalog omogućuje financiranje obnove željeznice u Istri te spajanje istarskog ipsilona sa slovenskim i dalje talijanskim autocestama.
Europarlamentarni zastupnik Valter Flego za Radio Maestral
Sedam amandmana
Željeznički spoj Pula-Buzet-Divača-Trst bit će prvi međunarodni pravac koji će željeznički spojiti Istru sa zapadom i otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske. Ovaj je pravac buđenje istarske Luke Brščica, koja će konačno za vlastiti razvoj imati ono o čemu je sanjala desetljećima – željezničku vezu.
Izgradnja nove željezničke dionice Zagreb-Maribor-Graz, koja će drastično skratiti putovanje od Zagreba prema Austriji i omogućiti bolje prometne tokove našim poduzetnicima koji prevoze teret, ali isto tako Hrvatska će konačno moći graditi prvi međunarodni brend putničkog vlaka po uzoru na uspješne europske zemlje.
Uključenje Luke Rijeka u koridor Baltik-Jadran, što konačno nakon deset godina znači ravnopravnost luke s ostalim lukama na Jadranu, ali isto tako prednost za iskorištavanje potencijala koji ostale sjevernojadranske luke nemaju – kapacitet širenja i prihvat najvećih brodova.
Spoj Hrvatske na koridor Zapadni Balkan i pozicija Luke Ploče kao najvažnije geostrateške luke za prijevoz tereta iz regije, kao i modernizacija željezničkog pravca od Zagreba do krajnjeg istoka Hrvatske.
Izravan cestovni spoj Rijeke sa Italijom preko Divače, što će nakon desetljeća izoliranosti Primorsko-goranske županije, Riječanima osigurati sredstva za direktnu vezu sa zapadom.
Produžen je Mediteranski koridor od Rijeke do Splita, što će konačno oživjeti ličku prugu.
Splitskoj morskoj i zračnoj luci osigurana su dodatna europska sredstva za modernizaciju, kao i direktnu željezničku vezu Split-Rijeka sa zapadnom Europom, preko Zagreba prema Grazu.
Ono što preostaje je priprema dokumentacije i izrada projekata kojima će se moći aplicirati na 26 milijardi eura vrijedan Fond za povezivanje Europe te ukoliko budu spremni i gotovi projekti velika je šansa da je riješeno pitanje željeznice i autoceste u Hrvatskoj jer je do sada uvijek bilo više novaca u Fondu nego je projekata pripremljeno i predano.
Osim izgradnje trasa željeznice i autocesta moguće je izgraditi kompletnu infrastrukturu kao što su željezničke postaje, nabava novih lokomotiva, vagona te ostale potrebne opreme.